Monday, April 2, 2012

Masa depan tak mampu diramal

Dikarut oleh Aida Nasirah at 1:59 AM
Reaksi Anda: 
Penah tak korang merasakan yang apa keputusan yang korang buat waktu tu adalah yang betul n terbaik. lagi2 bab hati n perasaan. penah tak korang sukakan seseorang then seseorang tu tak penah tau langsung yang hari2 korang curi2 tengok dia. penah tak ada orang betul2 sukakan korang tapi korang2 betul2 tak nak langsung kat dia n buat macam2 cara untuk bagi dia tak mengharap lagi.? setahun, dua tahun, tiga tahun berlalu....

Mungkin waktu dahulu tu, itulah yang korang rasa yang terbaik tapi untuk beberapa tahun akan datang kita tak penah tahu yang kita mampu untuk sukakannya. adakah ini dinamakan 1 doa darinya pada ketika itu.? doa yang lambat termakbul. dan disaat dia dah berubah hati untuk kita, doa itu diperkenankan, dalam eksiden pertemuan yang tak dijangka, ketika tu kita sudah mula ada bibit2 suka pada dia tapi sayangnya hatinya mungkin bukan untuk kita lagi. (kita jugak tak tahu sekiranya dalam hatinya masih memendam perasaan itu pada kita)

adakah salah kita kerana tak menjaga hati kita sebaiknya.? atau salah dia kerana terlupa tentang doanya dulu.? atau sebenarnya Allah sengaja ingin mempertemukan kita dan dia semula dalam pelbagai situasi.? bagaimana dengan statusnya sekarang.? bf/gf orang.? tunang.? suami/isteri.? ayuh, merenung seketika.........

percayalah Allah lebih mengetahui tentang apa yang ditentuNya....

kepada kita hambanya yang lemah, perlulah juga kita berfikir sedalamnya sebelum membuat keputusan dan setiap jodoh sudah pun ditetapkan oleh Allah swt dan hanya masa yang menentukan bila, siapa, bagaimana...


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

1 comments on "Masa depan tak mampu diramal"

zulhilmi tempoyak on April 14, 2012 at 8:04 AM said...

ada suprise untuk anda.

saya adalah saya. hari hari saya digunakan. hari hari saya dipaksa bekerja. hari hari jugak lah saya merasakan saya terpaksa mengeluarkan cairan. kadang kadang berwarna hitam kadangkala hijau kadangkala biru kadangkala pula merah.

penat saya. saya tak mempunyai kawan sebab tuan saya tidak memiliki kotak pensel. namun begitu. saya bukan pen mahupun pembaris mahupun pemadam. saya jugak bukan highlighter.

saya rasa anda tak tertanya tanya pun siapa saya. saya adalah pen. mesti anda dah tau kan. penat je anda dah tau. sebab tak suprise pon.

errrrkkkk....

Monday, April 2, 2012

Masa depan tak mampu diramal

Penah tak korang merasakan yang apa keputusan yang korang buat waktu tu adalah yang betul n terbaik. lagi2 bab hati n perasaan. penah tak korang sukakan seseorang then seseorang tu tak penah tau langsung yang hari2 korang curi2 tengok dia. penah tak ada orang betul2 sukakan korang tapi korang2 betul2 tak nak langsung kat dia n buat macam2 cara untuk bagi dia tak mengharap lagi.? setahun, dua tahun, tiga tahun berlalu....

Mungkin waktu dahulu tu, itulah yang korang rasa yang terbaik tapi untuk beberapa tahun akan datang kita tak penah tahu yang kita mampu untuk sukakannya. adakah ini dinamakan 1 doa darinya pada ketika itu.? doa yang lambat termakbul. dan disaat dia dah berubah hati untuk kita, doa itu diperkenankan, dalam eksiden pertemuan yang tak dijangka, ketika tu kita sudah mula ada bibit2 suka pada dia tapi sayangnya hatinya mungkin bukan untuk kita lagi. (kita jugak tak tahu sekiranya dalam hatinya masih memendam perasaan itu pada kita)

adakah salah kita kerana tak menjaga hati kita sebaiknya.? atau salah dia kerana terlupa tentang doanya dulu.? atau sebenarnya Allah sengaja ingin mempertemukan kita dan dia semula dalam pelbagai situasi.? bagaimana dengan statusnya sekarang.? bf/gf orang.? tunang.? suami/isteri.? ayuh, merenung seketika.........

percayalah Allah lebih mengetahui tentang apa yang ditentuNya....

kepada kita hambanya yang lemah, perlulah juga kita berfikir sedalamnya sebelum membuat keputusan dan setiap jodoh sudah pun ditetapkan oleh Allah swt dan hanya masa yang menentukan bila, siapa, bagaimana...

1 comment:

zulhilmi tempoyak said...

ada suprise untuk anda.

saya adalah saya. hari hari saya digunakan. hari hari saya dipaksa bekerja. hari hari jugak lah saya merasakan saya terpaksa mengeluarkan cairan. kadang kadang berwarna hitam kadangkala hijau kadangkala biru kadangkala pula merah.

penat saya. saya tak mempunyai kawan sebab tuan saya tidak memiliki kotak pensel. namun begitu. saya bukan pen mahupun pembaris mahupun pemadam. saya jugak bukan highlighter.

saya rasa anda tak tertanya tanya pun siapa saya. saya adalah pen. mesti anda dah tau kan. penat je anda dah tau. sebab tak suprise pon.

errrrkkkk....

 

AIDA NASIRAH Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal