Tuesday, February 28, 2012

Fesyen Dari Bawal Ke Shawl

Dikarut oleh Aida Nasirah at 2:43 AM
Reaksi Anda: 
0 comments

bila tengok2 balik zaman tudung bawal dah kembali balik
kat pasaran dah banyak pattern bawal dikeluarkan
permintaan jugak dah tinggi
kalau nak kejar fesyen neh memang penat n tak terkejar
selamat la kat umah tu banyak lagi bawal yang tak sedekah kat orang
kalau tak, gigit jari la nak beli balik kan
apa kelebihan shawl.??
shawl neh harga jauh lebih murah dari bawal
kalau bawal yang paling mahal pernah aku beli cecah rm80,
shawl pulak paling mahal yang aku beli baru rm20 - rm25 camtu je.
so pakai shawl memang untung la sebab boleh beli selalu n selalu bertukar2
kalau dari segi pakai pulak rasanya dua2 susah kot..
bawal nak berlipat2 shawl pulak nak berlilit2 bagai
bawal fabriknya lembut kena selalu gosok kalau nak pakai
tapi shawl ada jenis yang tak payah gosok boleh terus pakai je..
untuk berfesyen bagi aku cantek lagi guna shawl nampak boleh pelbagai
tapi apa2 pun cam aku kata tadi
kalau nak kejar fesyen memang penat sampai hujung zaman tak penah habis
peringatan, setiap apa pun fesyen yang pernah kita beli n ikut,
jangan sesekali buang sebab masa akan datang fesyen itu akan kembali..
elakkan membazir yaa.. (^^)


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

Thursday, February 23, 2012

Tanda Kematian Menjemputmu

Dikarut oleh Aida Nasirah at 12:38 AM
Reaksi Anda: 
0 comments
• Tanda 100 hari sebelum sakaratulmaut.

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ada mereka sedar atau tidak sahaja.

Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil. Contohnya seperti jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar.

Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini.

Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat. Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

• Tanda 40 hari sebelum hari mati.

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa.

Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

• Tanda 7 hari.

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

• Tanda 3 hari.

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit, hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

• Tanda 1 hari.

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

• Tanda akhir.

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Wallahua’lam..



p/s : rinduu pulak kat arwah wan T_T


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

Monday, February 20, 2012

Senior, Junior, Friendship

Dikarut oleh Aida Nasirah at 2:37 AM
Reaksi Anda: 
0 comments
Sedih, terkilan... kadang2 aku tertanya, mungkinkah betul melayu susah untuk bersatu. teringat kata prof aku dari seberang, ketika dalam classnya petang tadi, "budaya cina, tak lokek membantu ahli keluarga ketika dalam kesusahan tetapi budaya melayu, saling m'dengki antara satu sama lain." kalau orang dari seberang nampak kelemahan kita, aku rasa kita perlu terima dengan hati terbuka.

isu senior junior.. sudah penat aku nak dengar ketika aku menuntut disini. intake aku semester lepas kebanyakkan intake diploma rata2 berumur 22 ke atas dan senior pulak adalah rata2 berumur 20, 21. Ini jugak la yang menimbulkan ketidakpuasan dari ramai student senior. kenapa perlu ada jurang antara kita.? kenapa perlu timbul isu anti antara senior kepada junior.? langsung tak boleh bekerjasama dalam mengendalikan program. senior merasakan mereka adalah orang lama yang perlu dihormati dan junior pulak merasakan mereka perlu dihormati berdasarkan faktor umur yang lebih tua. dari situ timbul pulak isu siapa yang perlu lebih hormat siapa.? come on la.. kenapa tak saling menghormati.? mungkin junior jugak salah kerana kurang bergaul dengan senior dan senior jugak salah sebab ego untuk menurunkan ilmu baru kepada junior (tak suma bersifat begini. certain2 ada).

kes terbaru, kes undi Pengetua Villa (PV), sakit telinga aku dengar bila senior warning kawan2 yang sama batch dengan dia supaya pastikan segala jawatan dalam blok mesti dipegang antara mereka jugak. jangan sesekali bagi junior dapat apa2 jawatan. takut naik kepala katanya. haihhh.. katanya senior, tapi matangnya mana.? toleransi la. kalau tak pernah rasa nak bergabung, pecayalah batch bawah2 yang akan datang jugak akan terikut. akan jadi seperti satu tradisi. memang pecah belah la mahasiswa/i dengan terpupuknya persepsi negatif antara satu sama lain. beginikah yang dipanggil UNIVERSITI kononnya untuk pelajar2 pandai.? pandai la sangat kn..

isu jauh pun aku terasa apatah lagi isu dekat...
dalam daging ada duri, harapkan pagar, pagar makan padi. sedih bila kawan sendiri yang sanggup tikam belakang. depan senyum belakang kutuk. kau kata aku kawan, tapi kau canang kelemahan aku. kau kata aku kawan, kau tikam aku tanpa belas. kau kata kau baik dengan aku, bila aku susah kau tinggal2kan aku. kau pasif, aku lantang. sebab itu kau dipandang baik, bila aku bersuara, salahnya aku yang pikul. sedih, aku tak mampu nak canang seperti kau.. ikutkan hati nak saja aku canang, muka yang lembut, perwatakan yang menggoda, pakaian yang ala2 sopan gitu, tapi hati, masyaallah. penat aku terpaksa berlakon. kawan2 lain jugak. apabila kita sudah dikenali sebagai satu kumpulan, susah aku nak lepaskan dari terlibat sebarang aktiviti bersama kau. apa yang aku mampu hanya bersabar n memohon agar kau berubah. 

p/s : hanya siapa yang terkena, dia yang merasa seriknya. maaf kalo terasa. lantang salah pasif pun salah. kebebasan bersuara for our rite..


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

Monday, February 13, 2012

Kebanyakkan Lelaki Masa Kini

Dikarut oleh Aida Nasirah at 3:50 AM
Reaksi Anda: 
4 comments
Pecayalah, muka tak menggambarkan apa2. muka baik suci muci tak semestinya baik dan muka ganas seperti pecah rumah tak semestinya jahat belaka. betul ke lelaki selalu beranggapan perempuan bodoh.? eyh.. maaf. bahasa sopannya kurang cerdik. perempuan sekarang dikatakan pendek akal dan senang menyerah. "perempuan bodoh. mereka pecaya lelaki sayangkan mereka 100% tetapi hakikat sebetulnya niat lelaki tak selalunya baik." betul ker.? kalo betul mmg betul la kami bodoh. maaf.. aku bukan pro jantina. aku cuma menulis apa yang kawan aku kongsi di fb chat semalam. dia jugak ada berkata DON'T TRUST MEN.. INCLUDING ME. bila aku baca.. terus aku jadi takut. kalo semua tak boleh dipercayai.. kita nak pecaya sapa.? hmm.. kat bawah ada beberapa pesanan dari dia. meh sini aku highlight untuk korang gals :


1. kadang2 bila bercouple, lelaki bukan fikir apa pun cuma fikir 1 perkara saja. nak tuttt* (berubah air muka aku seketika)
2. lelaki memang cepat bosan
3. macam atas tadi don't trust men okey.

yang mana boleh di ambil kita ambil dan simpan dan yang korang rasa tak tepat dengan situasi korang, boleh la ignore. peringatan.! tak semua lelaki macam tu yer cuma perempuan perlu beringat2. seperti yang aku kata tadi, yang nampak baik tak semestinya baik tapi itu la kelemahan perempuan mereka lambat kesan. aku suka ayat neh, 


"girls fall in love with what they hear, boys fall in love with what they see. that's why girls wear make up and boys lie."


sebab tu lelaki ramai suka berbohong. lelaki jugak terlupa, mungkin perempuan kadang2 lalai tapi mereka mempunyai 1 naluri yang kuat. naluri keibuan mereka yang selalu berkata tepat. itulah pepatah pernah berkata SEPANDAI-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. pepatah mantan pemimpin Indonesia pernah berkata, sekiranya lelaki pernah berlaku curang terhadap pasangannya, wanita itu akan memaafkan tetapi takkan melupakan sepanjang hayatnya.

hati wanita itu lembut dan penyayang sebab itu mereka mudah pecaya. jangan salahkan kaum hawa, adam. sepatutnya anda melindungi mereka bukan mengambil kesempatan di atas kelemahan mereka. beringatlah.. what goes around comes around. kesannya.? aku jadi was2 tetapi dalam masa yang sama aku tak bole berkata aku serik dalam bercinta. siapalah yang mampu meramal untung nasib seseorang. tika malang itu tiba, aku juga mungkin akan diuji berjumpa spesies begitu. adakah aku cukup kuat.? atau aku jugak bakal diperbodohkan.? sebagai manusia biasa aku jugak ada kelemahan. hanya iman dan kesabaran tempat aku berpaut untuk terus berdiri teguh. Allah tak penah kejam. Allah menguji hambanya dengan tingkat keimanan dan tahap kesabaran seseorang hambanya itu. cuma aku hanya mampu berdoa, andai selepas ini aku dipertemukan dengan seseorang.. biarlah dia jodohku dan yang terakhir untuk aku. wassalam.


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

Saturday, February 4, 2012

Program Baksis 2012

Dikarut oleh Aida Nasirah at 3:30 AM
Reaksi Anda: 
0 comments
Salam. dah bersawang agaknya blog aku neh kan. dah lama sangat tak update entri akibat kemalasan yg melampau. sori.. sori.. setelah bercuti boleh tahan panjang la dalam memblogging hari neh aku kembali di sini. awal cuti semester hari tu aku join aktiviti baksis anjuran uum (bakti siswa).
awalnya msuk uum dulu pernah terlintas utk tak bergerak aktif dalam apa2 aktiviti di situ. nak dok diam2 je dalam kampus n tup.. tup.. dah habis blaja n konvo. kalo bole tak nak ramai orang prasan pun kehadiran aku di sana tapi kan tengok la.. sebaliknya telah berlaku pulakkk.
tapi apa2 pun aku tak penah menyesal sebab 1st sem dah mula bergiat aktif. atleast aku menghargai zaman universiti aku yang tak mungkin akan berulang lagi. pengetua dpp aku penah berpesan
"kamu akan menjadi pelajar yang rugi dan hilang rasa keseronokkan di kampus sekiranya setiap kali ada masa cuti saja kamu sibok nak balik kampung."
kata2 tu memang cepat tersemat dalam hati aku n aku amik kata2 tu buat ingatan untuk masa hari nie, esok n masa depan as long aku masih berada di alam kampus ^__^

neh pulak antara aktiviti2 kami disana


best kan.?? okla setakat ini dahulu. nanti kalo ada apa2 yang best aku update lagi yer. byeeee ~


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

Tuesday, February 28, 2012

Fesyen Dari Bawal Ke Shawl


bila tengok2 balik zaman tudung bawal dah kembali balik
kat pasaran dah banyak pattern bawal dikeluarkan
permintaan jugak dah tinggi
kalau nak kejar fesyen neh memang penat n tak terkejar
selamat la kat umah tu banyak lagi bawal yang tak sedekah kat orang
kalau tak, gigit jari la nak beli balik kan
apa kelebihan shawl.??
shawl neh harga jauh lebih murah dari bawal
kalau bawal yang paling mahal pernah aku beli cecah rm80,
shawl pulak paling mahal yang aku beli baru rm20 - rm25 camtu je.
so pakai shawl memang untung la sebab boleh beli selalu n selalu bertukar2
kalau dari segi pakai pulak rasanya dua2 susah kot..
bawal nak berlipat2 shawl pulak nak berlilit2 bagai
bawal fabriknya lembut kena selalu gosok kalau nak pakai
tapi shawl ada jenis yang tak payah gosok boleh terus pakai je..
untuk berfesyen bagi aku cantek lagi guna shawl nampak boleh pelbagai
tapi apa2 pun cam aku kata tadi
kalau nak kejar fesyen memang penat sampai hujung zaman tak penah habis
peringatan, setiap apa pun fesyen yang pernah kita beli n ikut,
jangan sesekali buang sebab masa akan datang fesyen itu akan kembali..
elakkan membazir yaa.. (^^)

Thursday, February 23, 2012

Tanda Kematian Menjemputmu

• Tanda 100 hari sebelum sakaratulmaut.

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sama ada mereka sedar atau tidak sahaja.

Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil. Contohnya seperti jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar.

Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini.

Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat. Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

• Tanda 40 hari sebelum hari mati.

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa.

Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

Adapun malaikat maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

• Tanda 7 hari.

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

• Tanda 3 hari.

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit, hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

• Tanda 1 hari.

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

• Tanda akhir.

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Wallahua’lam..



p/s : rinduu pulak kat arwah wan T_T

Monday, February 20, 2012

Senior, Junior, Friendship

Sedih, terkilan... kadang2 aku tertanya, mungkinkah betul melayu susah untuk bersatu. teringat kata prof aku dari seberang, ketika dalam classnya petang tadi, "budaya cina, tak lokek membantu ahli keluarga ketika dalam kesusahan tetapi budaya melayu, saling m'dengki antara satu sama lain." kalau orang dari seberang nampak kelemahan kita, aku rasa kita perlu terima dengan hati terbuka.

isu senior junior.. sudah penat aku nak dengar ketika aku menuntut disini. intake aku semester lepas kebanyakkan intake diploma rata2 berumur 22 ke atas dan senior pulak adalah rata2 berumur 20, 21. Ini jugak la yang menimbulkan ketidakpuasan dari ramai student senior. kenapa perlu ada jurang antara kita.? kenapa perlu timbul isu anti antara senior kepada junior.? langsung tak boleh bekerjasama dalam mengendalikan program. senior merasakan mereka adalah orang lama yang perlu dihormati dan junior pulak merasakan mereka perlu dihormati berdasarkan faktor umur yang lebih tua. dari situ timbul pulak isu siapa yang perlu lebih hormat siapa.? come on la.. kenapa tak saling menghormati.? mungkin junior jugak salah kerana kurang bergaul dengan senior dan senior jugak salah sebab ego untuk menurunkan ilmu baru kepada junior (tak suma bersifat begini. certain2 ada).

kes terbaru, kes undi Pengetua Villa (PV), sakit telinga aku dengar bila senior warning kawan2 yang sama batch dengan dia supaya pastikan segala jawatan dalam blok mesti dipegang antara mereka jugak. jangan sesekali bagi junior dapat apa2 jawatan. takut naik kepala katanya. haihhh.. katanya senior, tapi matangnya mana.? toleransi la. kalau tak pernah rasa nak bergabung, pecayalah batch bawah2 yang akan datang jugak akan terikut. akan jadi seperti satu tradisi. memang pecah belah la mahasiswa/i dengan terpupuknya persepsi negatif antara satu sama lain. beginikah yang dipanggil UNIVERSITI kononnya untuk pelajar2 pandai.? pandai la sangat kn..

isu jauh pun aku terasa apatah lagi isu dekat...
dalam daging ada duri, harapkan pagar, pagar makan padi. sedih bila kawan sendiri yang sanggup tikam belakang. depan senyum belakang kutuk. kau kata aku kawan, tapi kau canang kelemahan aku. kau kata aku kawan, kau tikam aku tanpa belas. kau kata kau baik dengan aku, bila aku susah kau tinggal2kan aku. kau pasif, aku lantang. sebab itu kau dipandang baik, bila aku bersuara, salahnya aku yang pikul. sedih, aku tak mampu nak canang seperti kau.. ikutkan hati nak saja aku canang, muka yang lembut, perwatakan yang menggoda, pakaian yang ala2 sopan gitu, tapi hati, masyaallah. penat aku terpaksa berlakon. kawan2 lain jugak. apabila kita sudah dikenali sebagai satu kumpulan, susah aku nak lepaskan dari terlibat sebarang aktiviti bersama kau. apa yang aku mampu hanya bersabar n memohon agar kau berubah. 

p/s : hanya siapa yang terkena, dia yang merasa seriknya. maaf kalo terasa. lantang salah pasif pun salah. kebebasan bersuara for our rite..

Monday, February 13, 2012

Kebanyakkan Lelaki Masa Kini

Pecayalah, muka tak menggambarkan apa2. muka baik suci muci tak semestinya baik dan muka ganas seperti pecah rumah tak semestinya jahat belaka. betul ke lelaki selalu beranggapan perempuan bodoh.? eyh.. maaf. bahasa sopannya kurang cerdik. perempuan sekarang dikatakan pendek akal dan senang menyerah. "perempuan bodoh. mereka pecaya lelaki sayangkan mereka 100% tetapi hakikat sebetulnya niat lelaki tak selalunya baik." betul ker.? kalo betul mmg betul la kami bodoh. maaf.. aku bukan pro jantina. aku cuma menulis apa yang kawan aku kongsi di fb chat semalam. dia jugak ada berkata DON'T TRUST MEN.. INCLUDING ME. bila aku baca.. terus aku jadi takut. kalo semua tak boleh dipercayai.. kita nak pecaya sapa.? hmm.. kat bawah ada beberapa pesanan dari dia. meh sini aku highlight untuk korang gals :


1. kadang2 bila bercouple, lelaki bukan fikir apa pun cuma fikir 1 perkara saja. nak tuttt* (berubah air muka aku seketika)
2. lelaki memang cepat bosan
3. macam atas tadi don't trust men okey.

yang mana boleh di ambil kita ambil dan simpan dan yang korang rasa tak tepat dengan situasi korang, boleh la ignore. peringatan.! tak semua lelaki macam tu yer cuma perempuan perlu beringat2. seperti yang aku kata tadi, yang nampak baik tak semestinya baik tapi itu la kelemahan perempuan mereka lambat kesan. aku suka ayat neh, 


"girls fall in love with what they hear, boys fall in love with what they see. that's why girls wear make up and boys lie."


sebab tu lelaki ramai suka berbohong. lelaki jugak terlupa, mungkin perempuan kadang2 lalai tapi mereka mempunyai 1 naluri yang kuat. naluri keibuan mereka yang selalu berkata tepat. itulah pepatah pernah berkata SEPANDAI-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. pepatah mantan pemimpin Indonesia pernah berkata, sekiranya lelaki pernah berlaku curang terhadap pasangannya, wanita itu akan memaafkan tetapi takkan melupakan sepanjang hayatnya.

hati wanita itu lembut dan penyayang sebab itu mereka mudah pecaya. jangan salahkan kaum hawa, adam. sepatutnya anda melindungi mereka bukan mengambil kesempatan di atas kelemahan mereka. beringatlah.. what goes around comes around. kesannya.? aku jadi was2 tetapi dalam masa yang sama aku tak bole berkata aku serik dalam bercinta. siapalah yang mampu meramal untung nasib seseorang. tika malang itu tiba, aku juga mungkin akan diuji berjumpa spesies begitu. adakah aku cukup kuat.? atau aku jugak bakal diperbodohkan.? sebagai manusia biasa aku jugak ada kelemahan. hanya iman dan kesabaran tempat aku berpaut untuk terus berdiri teguh. Allah tak penah kejam. Allah menguji hambanya dengan tingkat keimanan dan tahap kesabaran seseorang hambanya itu. cuma aku hanya mampu berdoa, andai selepas ini aku dipertemukan dengan seseorang.. biarlah dia jodohku dan yang terakhir untuk aku. wassalam.

Saturday, February 4, 2012

Program Baksis 2012

Salam. dah bersawang agaknya blog aku neh kan. dah lama sangat tak update entri akibat kemalasan yg melampau. sori.. sori.. setelah bercuti boleh tahan panjang la dalam memblogging hari neh aku kembali di sini. awal cuti semester hari tu aku join aktiviti baksis anjuran uum (bakti siswa).
awalnya msuk uum dulu pernah terlintas utk tak bergerak aktif dalam apa2 aktiviti di situ. nak dok diam2 je dalam kampus n tup.. tup.. dah habis blaja n konvo. kalo bole tak nak ramai orang prasan pun kehadiran aku di sana tapi kan tengok la.. sebaliknya telah berlaku pulakkk.
tapi apa2 pun aku tak penah menyesal sebab 1st sem dah mula bergiat aktif. atleast aku menghargai zaman universiti aku yang tak mungkin akan berulang lagi. pengetua dpp aku penah berpesan
"kamu akan menjadi pelajar yang rugi dan hilang rasa keseronokkan di kampus sekiranya setiap kali ada masa cuti saja kamu sibok nak balik kampung."
kata2 tu memang cepat tersemat dalam hati aku n aku amik kata2 tu buat ingatan untuk masa hari nie, esok n masa depan as long aku masih berada di alam kampus ^__^

neh pulak antara aktiviti2 kami disana


best kan.?? okla setakat ini dahulu. nanti kalo ada apa2 yang best aku update lagi yer. byeeee ~
 

AIDA NASIRAH Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal