Sunday, January 15, 2012

Jangan Izinkan Aku Jatuh Cinta

Dikarut oleh Aida Nasirah at 4:33 PM
Reaksi Anda: 
2 comments


Ya Allah,
Andai masanya belum tiba,
Jangan izinkan aku untuk jatuh cinta,
Aku memohon agar Kau tunjukkan jalan,
Agar Kau tunjukkan aku tuntutun yang perlu aku lakukan,
Jauhkanlah aku daripada kemaksiatan,
Jauhkanlah aku daripada perkara yang tidak dapat memberi manfaat,
Dan jauhkan aku daripada perkara yang Engkau murkai, Agar aku dapat menjaga diri.


Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
Jadikanlah aku yang mencintainya kerana agama yang ada padanya,
Jika dia hilangkan agama yang ada dalam dirinya,
Maka hilanglah cintaku padanya,
Sesungguhnya, cinta yang suci itu tidak buta.

Ya Allah,
Dan jika dia mencintai aku,
Biarkanlah dia mencintai aku kerana agama itu juga,
Asalkan dia tidak lebihkan cinta kepadaku melebihi cinta kepadaMu,
Supaya cinta itu bersemi di lembayung keredhaan-Mu,
Kerna dari situ lahirlah rahmah dan mawaddah dalam rumahtangga.

Ya Allah,
Jika ini bukan masanya,
Jika ini belum saatnya,
Dan jika Kau tahu kami belum bersedia,
Selamatkan kami,
Jarakkan kami,
Pisahkan kami,
Agar kami jauh dari khilaf yang merosak izzah dan iffah,
Agar kami tak mengundang murka-MU,
Agar kami dapat lebih menjaga hati,
Agar hati menjadi yang diredhai ilahi.

Ya Allah,
Andai dia bukan untuk ku,
Andai dia bukan jodohku,
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya,
Berikanlah dia insan yang benar benar terbaik buat kehidupannya,
Insan yang benar-benar mampu memimpinnya ke syurga-Mu,
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku,
Agar aku kukuh dalam mencari cinta-Mu.

Amiin..


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

Thursday, January 5, 2012

I wish you were here n With ur luv

Dikarut oleh Aida Nasirah at 8:55 PM
Reaksi Anda: 
2 comments




p/s : sambil study sambil layan lagu. ~,~


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

Tuesday, January 3, 2012

Hujan Lagi

Dikarut oleh Aida Nasirah at 6:05 AM
Reaksi Anda: 
0 comments
"Tak perlu lukakan hati orang lain untuk kebahagiaan sendiri
walaupun hati itu dah cukup terluka."


Assalamualaikum..

Bila baca ayat kat atas tu mesti dah faham kan. tak tuju kepada sesiapa tetapi kepada diri sendiri. memang gatal tangan btol bila sengaja aku mencari sesuatu yang aku tau boleh mengusik perasaan. yang terkubur sengaja aku gali, yang kabur sengaja aku lap biar jelas, yang luput sengaja aku paksa untuk ingati, yang paling kejam, yang parut sengaja aku toreh tapi yang boleh berbangga kerana kali neh tak lagi berdarah.

Engage with dot dot dot..

aku hanya manusia. perasaan aku membuak2 untuk mintak aku cari APA LEBIHNYA KAU dari aku.? aku antara stalker yang tak kurang hebatnya. tapi, bila lama aku tatap wajah tu, senyuman tu, gaya tu, dia mengingatkan aku kepada seseorang yang aku sayang. mereka juga dalam bidang karier yang sama. gurlp~ rasa cemburu dan kurang senang aku serta merta mati.! 

Tiba2 1 perasaan tulus ikhlas terbit dari hati kecil aku..
"Semoga dia akan bahagiakan kau dan kau juga bahagia di samping dia."

bila aku terpandang dia seperti seorang yang aku sayangi dan hormati. aku tak mampu lagi nak rasa cemburu dan sakit pandang kebahagiaan dia. aku tak nak dia dikecewakan. aku tak nak dia menjadi di antara wanita yang terluka kerana rumahtangga kerana dia berhak untuk itu. semua orang berhak untuk itu. aku doakan kebahagiaan korang berdua dan akan kekal selamanya. 

walaupun aku tau aku mampu untuk dapatkan dia balik tapi tu tak akan sesekali aku buat. walaupun hati neh sepi dan kadang2 dia datang mengubat sunyi tapi aku takkan biar rasa tu menjadi lebih. aku jugak perempuan yang faham naluri perempuan lain. selepas dia pergi, aku terumbang ambing. sekarang, aku jugak dah ada penganti tapi hubungan tu lebih kepada hambar dan tak pasti. orang tengok aku tersenyum tergelak tapi dalam hati siapa yang tau. aku yang merasa, aku yang lalui. memang mudah orang mengata. bodoh melemahkan diri kerana cinta tapi kau tak kena, kau tak rasa sebab tu kau mudah berkata2. untuk menjadi seorang manusia yang kuat dan tabah. haruslah kau tempuh saat2 yang menyakitkan dan sukar dalam hidup kau. hasilnya.? kau sendiri akan merasanya nanti. sekian.


p/s : 1 pesanku kepada kau yg penah aku syg, setialah pada dia dan sayangi dia seperti anggota badan kau dimana kau takkan penah sanggup untuk rasa kehilangannya.


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

Doa Untuk Kita

Dikarut oleh Aida Nasirah at 2:42 AM
Reaksi Anda: 
0 comments




Ya Allah..
Seandainya telah engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku..
Satukanlah hatinya dengan hatiku..
Titipkanlah kebahagian antara kami..
Agar kemesraan ini abadi..
Dan Ya Allah..Ya tuhan yang maha mengasihi..
Seiringkanlah kami melayari hidup ini..
Ketepian yang sejahtera dan abadi..
Tetapi Ya Allah..
Seandainya telah engkau takdirkan..
Dia bukan milikku..
Bawalah dia jauh dari pandanganku..
Luputkanlah dia dari ingatanku..
Dan peliharalah aku dari kekecewaan..
Serta Ya Allah Ya Tuhanku yang maha mengerti..
Berikanlah aku kekuatan..
Melontar bayangannya jauh ke dada langit..
Hilang bersama senja nan merah..
Agarku bisa bahagia..
Walaupun tanpa bersama dengannya..
Dan Ya Allah Yang Tercinta..
Gantilah yang telah hilang…
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah..
Walaupun tidak sama dengan dirinya..
Ya Allah Ya Tuhanku..
Pasrahlah aku dengan takdirmu…
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan..
Adalah yang terbaik buatku..
Kerana engkau maha mengetahui..
Segala yang terbaik buat hamba Mu ini..
Ya Allah..
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku..
Di Dunia dan di akhirat..
Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini..
Jangan engkau biarkan aku sendirian..
Di dunia ini mahupun di akhirat..
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran…
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman..
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup..
Ke jalan yang engkau redhai..
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh..
Amin..Ya Rabbal A’lamin..


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

Sunday, January 1, 2012

Selamat Tahun Baru

Dikarut oleh Aida Nasirah at 9:26 PM
Reaksi Anda: 
0 comments
assalamualaikum ;)

minggu exam dh tiba. tapi pelik kenapa aku stil sempat update blog.? nak release tensen jap. tadi petang dah lepas 1 paper. tinggal la lagi 6 paper sedang menunggu. sedar tak sedar dah masuk taun baru kan. kepada suma reader aku nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU. meninggalkan taun 2011 dengan pelbagai kenangan yang lebih manis dari 2010. diharapkan taun 2012 lebihkan lagi kemanisannya. bila bercerita tentang 2012 neh secara tak langsung bercerita jugak tentang umur aku yang sudah pun menginjak 23 taun. alahaii.. aritu 21 dis 2011 baru je masuk 22 neh bila dah 1 jan 2012 dah pulak masuk 23.

kepada kwn2 baru aku kt sini, aku sangat la terharu bila dieorang sanggup buat celebrate birthday utk aku. surprise sgt <3 n taun neh rasanya aku menerima hadiah yang paling banyak. yela dah besar kan tak expect nak dapat banyak hadiah. tQ sesangat. okla, rasanya setakat neh dulu la arinie yer. aku nak makan neh. kawan2 pun dah menunggu sambil menikmati kebab yang beli kat kafe tadi. pas makan, stdy la plk. dadaaa...


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

Sunday, January 15, 2012

Jangan Izinkan Aku Jatuh Cinta



Ya Allah,
Andai masanya belum tiba,
Jangan izinkan aku untuk jatuh cinta,
Aku memohon agar Kau tunjukkan jalan,
Agar Kau tunjukkan aku tuntutun yang perlu aku lakukan,
Jauhkanlah aku daripada kemaksiatan,
Jauhkanlah aku daripada perkara yang tidak dapat memberi manfaat,
Dan jauhkan aku daripada perkara yang Engkau murkai, Agar aku dapat menjaga diri.


Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
Jadikanlah aku yang mencintainya kerana agama yang ada padanya,
Jika dia hilangkan agama yang ada dalam dirinya,
Maka hilanglah cintaku padanya,
Sesungguhnya, cinta yang suci itu tidak buta.

Ya Allah,
Dan jika dia mencintai aku,
Biarkanlah dia mencintai aku kerana agama itu juga,
Asalkan dia tidak lebihkan cinta kepadaku melebihi cinta kepadaMu,
Supaya cinta itu bersemi di lembayung keredhaan-Mu,
Kerna dari situ lahirlah rahmah dan mawaddah dalam rumahtangga.

Ya Allah,
Jika ini bukan masanya,
Jika ini belum saatnya,
Dan jika Kau tahu kami belum bersedia,
Selamatkan kami,
Jarakkan kami,
Pisahkan kami,
Agar kami jauh dari khilaf yang merosak izzah dan iffah,
Agar kami tak mengundang murka-MU,
Agar kami dapat lebih menjaga hati,
Agar hati menjadi yang diredhai ilahi.

Ya Allah,
Andai dia bukan untuk ku,
Andai dia bukan jodohku,
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya,
Berikanlah dia insan yang benar benar terbaik buat kehidupannya,
Insan yang benar-benar mampu memimpinnya ke syurga-Mu,
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku,
Agar aku kukuh dalam mencari cinta-Mu.

Amiin..

Thursday, January 5, 2012

Tuesday, January 3, 2012

Hujan Lagi

"Tak perlu lukakan hati orang lain untuk kebahagiaan sendiri
walaupun hati itu dah cukup terluka."


Assalamualaikum..

Bila baca ayat kat atas tu mesti dah faham kan. tak tuju kepada sesiapa tetapi kepada diri sendiri. memang gatal tangan btol bila sengaja aku mencari sesuatu yang aku tau boleh mengusik perasaan. yang terkubur sengaja aku gali, yang kabur sengaja aku lap biar jelas, yang luput sengaja aku paksa untuk ingati, yang paling kejam, yang parut sengaja aku toreh tapi yang boleh berbangga kerana kali neh tak lagi berdarah.

Engage with dot dot dot..

aku hanya manusia. perasaan aku membuak2 untuk mintak aku cari APA LEBIHNYA KAU dari aku.? aku antara stalker yang tak kurang hebatnya. tapi, bila lama aku tatap wajah tu, senyuman tu, gaya tu, dia mengingatkan aku kepada seseorang yang aku sayang. mereka juga dalam bidang karier yang sama. gurlp~ rasa cemburu dan kurang senang aku serta merta mati.! 

Tiba2 1 perasaan tulus ikhlas terbit dari hati kecil aku..
"Semoga dia akan bahagiakan kau dan kau juga bahagia di samping dia."

bila aku terpandang dia seperti seorang yang aku sayangi dan hormati. aku tak mampu lagi nak rasa cemburu dan sakit pandang kebahagiaan dia. aku tak nak dia dikecewakan. aku tak nak dia menjadi di antara wanita yang terluka kerana rumahtangga kerana dia berhak untuk itu. semua orang berhak untuk itu. aku doakan kebahagiaan korang berdua dan akan kekal selamanya. 

walaupun aku tau aku mampu untuk dapatkan dia balik tapi tu tak akan sesekali aku buat. walaupun hati neh sepi dan kadang2 dia datang mengubat sunyi tapi aku takkan biar rasa tu menjadi lebih. aku jugak perempuan yang faham naluri perempuan lain. selepas dia pergi, aku terumbang ambing. sekarang, aku jugak dah ada penganti tapi hubungan tu lebih kepada hambar dan tak pasti. orang tengok aku tersenyum tergelak tapi dalam hati siapa yang tau. aku yang merasa, aku yang lalui. memang mudah orang mengata. bodoh melemahkan diri kerana cinta tapi kau tak kena, kau tak rasa sebab tu kau mudah berkata2. untuk menjadi seorang manusia yang kuat dan tabah. haruslah kau tempuh saat2 yang menyakitkan dan sukar dalam hidup kau. hasilnya.? kau sendiri akan merasanya nanti. sekian.


p/s : 1 pesanku kepada kau yg penah aku syg, setialah pada dia dan sayangi dia seperti anggota badan kau dimana kau takkan penah sanggup untuk rasa kehilangannya.

Doa Untuk Kita





Ya Allah..
Seandainya telah engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku..
Satukanlah hatinya dengan hatiku..
Titipkanlah kebahagian antara kami..
Agar kemesraan ini abadi..
Dan Ya Allah..Ya tuhan yang maha mengasihi..
Seiringkanlah kami melayari hidup ini..
Ketepian yang sejahtera dan abadi..
Tetapi Ya Allah..
Seandainya telah engkau takdirkan..
Dia bukan milikku..
Bawalah dia jauh dari pandanganku..
Luputkanlah dia dari ingatanku..
Dan peliharalah aku dari kekecewaan..
Serta Ya Allah Ya Tuhanku yang maha mengerti..
Berikanlah aku kekuatan..
Melontar bayangannya jauh ke dada langit..
Hilang bersama senja nan merah..
Agarku bisa bahagia..
Walaupun tanpa bersama dengannya..
Dan Ya Allah Yang Tercinta..
Gantilah yang telah hilang…
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah..
Walaupun tidak sama dengan dirinya..
Ya Allah Ya Tuhanku..
Pasrahlah aku dengan takdirmu…
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan..
Adalah yang terbaik buatku..
Kerana engkau maha mengetahui..
Segala yang terbaik buat hamba Mu ini..
Ya Allah..
Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku..
Di Dunia dan di akhirat..
Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini..
Jangan engkau biarkan aku sendirian..
Di dunia ini mahupun di akhirat..
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran…
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman..
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup..
Ke jalan yang engkau redhai..
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh..
Amin..Ya Rabbal A’lamin..

Sunday, January 1, 2012

Selamat Tahun Baru

assalamualaikum ;)

minggu exam dh tiba. tapi pelik kenapa aku stil sempat update blog.? nak release tensen jap. tadi petang dah lepas 1 paper. tinggal la lagi 6 paper sedang menunggu. sedar tak sedar dah masuk taun baru kan. kepada suma reader aku nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU. meninggalkan taun 2011 dengan pelbagai kenangan yang lebih manis dari 2010. diharapkan taun 2012 lebihkan lagi kemanisannya. bila bercerita tentang 2012 neh secara tak langsung bercerita jugak tentang umur aku yang sudah pun menginjak 23 taun. alahaii.. aritu 21 dis 2011 baru je masuk 22 neh bila dah 1 jan 2012 dah pulak masuk 23.

kepada kwn2 baru aku kt sini, aku sangat la terharu bila dieorang sanggup buat celebrate birthday utk aku. surprise sgt <3 n taun neh rasanya aku menerima hadiah yang paling banyak. yela dah besar kan tak expect nak dapat banyak hadiah. tQ sesangat. okla, rasanya setakat neh dulu la arinie yer. aku nak makan neh. kawan2 pun dah menunggu sambil menikmati kebab yang beli kat kafe tadi. pas makan, stdy la plk. dadaaa...

 

AIDA NASIRAH Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal