Tuesday, January 3, 2012

Hujan Lagi

Dikarut oleh Aida Nasirah at 6:05 AM
Reaksi Anda: 
"Tak perlu lukakan hati orang lain untuk kebahagiaan sendiri
walaupun hati itu dah cukup terluka."


Assalamualaikum..

Bila baca ayat kat atas tu mesti dah faham kan. tak tuju kepada sesiapa tetapi kepada diri sendiri. memang gatal tangan btol bila sengaja aku mencari sesuatu yang aku tau boleh mengusik perasaan. yang terkubur sengaja aku gali, yang kabur sengaja aku lap biar jelas, yang luput sengaja aku paksa untuk ingati, yang paling kejam, yang parut sengaja aku toreh tapi yang boleh berbangga kerana kali neh tak lagi berdarah.

Engage with dot dot dot..

aku hanya manusia. perasaan aku membuak2 untuk mintak aku cari APA LEBIHNYA KAU dari aku.? aku antara stalker yang tak kurang hebatnya. tapi, bila lama aku tatap wajah tu, senyuman tu, gaya tu, dia mengingatkan aku kepada seseorang yang aku sayang. mereka juga dalam bidang karier yang sama. gurlp~ rasa cemburu dan kurang senang aku serta merta mati.! 

Tiba2 1 perasaan tulus ikhlas terbit dari hati kecil aku..
"Semoga dia akan bahagiakan kau dan kau juga bahagia di samping dia."

bila aku terpandang dia seperti seorang yang aku sayangi dan hormati. aku tak mampu lagi nak rasa cemburu dan sakit pandang kebahagiaan dia. aku tak nak dia dikecewakan. aku tak nak dia menjadi di antara wanita yang terluka kerana rumahtangga kerana dia berhak untuk itu. semua orang berhak untuk itu. aku doakan kebahagiaan korang berdua dan akan kekal selamanya. 

walaupun aku tau aku mampu untuk dapatkan dia balik tapi tu tak akan sesekali aku buat. walaupun hati neh sepi dan kadang2 dia datang mengubat sunyi tapi aku takkan biar rasa tu menjadi lebih. aku jugak perempuan yang faham naluri perempuan lain. selepas dia pergi, aku terumbang ambing. sekarang, aku jugak dah ada penganti tapi hubungan tu lebih kepada hambar dan tak pasti. orang tengok aku tersenyum tergelak tapi dalam hati siapa yang tau. aku yang merasa, aku yang lalui. memang mudah orang mengata. bodoh melemahkan diri kerana cinta tapi kau tak kena, kau tak rasa sebab tu kau mudah berkata2. untuk menjadi seorang manusia yang kuat dan tabah. haruslah kau tempuh saat2 yang menyakitkan dan sukar dalam hidup kau. hasilnya.? kau sendiri akan merasanya nanti. sekian.


p/s : 1 pesanku kepada kau yg penah aku syg, setialah pada dia dan sayangi dia seperti anggota badan kau dimana kau takkan penah sanggup untuk rasa kehilangannya.


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

0 comments on "Hujan Lagi"

Tuesday, January 3, 2012

Hujan Lagi

"Tak perlu lukakan hati orang lain untuk kebahagiaan sendiri
walaupun hati itu dah cukup terluka."


Assalamualaikum..

Bila baca ayat kat atas tu mesti dah faham kan. tak tuju kepada sesiapa tetapi kepada diri sendiri. memang gatal tangan btol bila sengaja aku mencari sesuatu yang aku tau boleh mengusik perasaan. yang terkubur sengaja aku gali, yang kabur sengaja aku lap biar jelas, yang luput sengaja aku paksa untuk ingati, yang paling kejam, yang parut sengaja aku toreh tapi yang boleh berbangga kerana kali neh tak lagi berdarah.

Engage with dot dot dot..

aku hanya manusia. perasaan aku membuak2 untuk mintak aku cari APA LEBIHNYA KAU dari aku.? aku antara stalker yang tak kurang hebatnya. tapi, bila lama aku tatap wajah tu, senyuman tu, gaya tu, dia mengingatkan aku kepada seseorang yang aku sayang. mereka juga dalam bidang karier yang sama. gurlp~ rasa cemburu dan kurang senang aku serta merta mati.! 

Tiba2 1 perasaan tulus ikhlas terbit dari hati kecil aku..
"Semoga dia akan bahagiakan kau dan kau juga bahagia di samping dia."

bila aku terpandang dia seperti seorang yang aku sayangi dan hormati. aku tak mampu lagi nak rasa cemburu dan sakit pandang kebahagiaan dia. aku tak nak dia dikecewakan. aku tak nak dia menjadi di antara wanita yang terluka kerana rumahtangga kerana dia berhak untuk itu. semua orang berhak untuk itu. aku doakan kebahagiaan korang berdua dan akan kekal selamanya. 

walaupun aku tau aku mampu untuk dapatkan dia balik tapi tu tak akan sesekali aku buat. walaupun hati neh sepi dan kadang2 dia datang mengubat sunyi tapi aku takkan biar rasa tu menjadi lebih. aku jugak perempuan yang faham naluri perempuan lain. selepas dia pergi, aku terumbang ambing. sekarang, aku jugak dah ada penganti tapi hubungan tu lebih kepada hambar dan tak pasti. orang tengok aku tersenyum tergelak tapi dalam hati siapa yang tau. aku yang merasa, aku yang lalui. memang mudah orang mengata. bodoh melemahkan diri kerana cinta tapi kau tak kena, kau tak rasa sebab tu kau mudah berkata2. untuk menjadi seorang manusia yang kuat dan tabah. haruslah kau tempuh saat2 yang menyakitkan dan sukar dalam hidup kau. hasilnya.? kau sendiri akan merasanya nanti. sekian.


p/s : 1 pesanku kepada kau yg penah aku syg, setialah pada dia dan sayangi dia seperti anggota badan kau dimana kau takkan penah sanggup untuk rasa kehilangannya.

No comments:

 

AIDA NASIRAH Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal