Friday, March 25, 2011

Bakteria Firaun Menyebabkan Kematian

Dikarut oleh Aida Nasirah at 4:34 PM
Reaksi Anda: 
Bkn nak ungkit or apa. Cma sekadar nk berkongsi. Semalam aku g melawat menantu kpd staf tempat aku keja meninggal kt Bandar sunway. Umo die muda g dlm awl 30an, dh kwen tp lum da ank lg. Orgnyer pn bkn calang2 org. Keja di Shell. Gaji pn dkt 12k sebulan. Cntek lak tu. Tp terkilan kan dlm usia yg muda die dh pegi. Allah taala lbey sygkan dia. Al-fatihah.
cmnie la kot aksi2nya
Sbb kmtian die mmg pelik. Doktor sahkan die kna serangan bacteria yg pnh wjud beribu2 taun dlu. Bacteria tu gak pnh membunuh firaun dlu. hah.? Msti rasa pelik kan.? Lbey kurang cita dia cmnie : menurut apa yg aku dengar.. arwah pegi melancong di Egypt ngan suami n mybe gak ngn kwn2 yg len.  Kalo nk kata arwah kena time msk pyramid (rmai yg kna pnyakit pelik2 bl msk c2), arwah mmg x msk.  Kalo nak kata arwah kena melalui sebaran udara, suami n kwn2 die x kena lak. Arwah sakit bermula dari kakinya yang makin mengecut, kmdian serangan organ dalaman. Bacteria tu dh mkn tisu2 jantung.  Kepelikkan menjadi byk persoalan.
Tiba2 suami arwah terpikir ttg 1 gambar arwah ketika di Egypt. Gambar tu menunjukkan arwah berada sgt jao ngn pyramid, mnyebabkan pyramid menjadi kecik n mudah bergambar beraksi. Arwah bergambar bersama pyramid n beraksi seolah2 nak memijak pyramid tu. Means pyramid tu bwh kaki arwah. Suaminya pun bergambar gak. Tapi juz jarinya menunjuk seolah2 piramid di bawah telunjuk jari tu. Tertanya2 gak sbb tu ke suma ney terjadi.? Keadaan kakinya yg mengecut tu ada kaitan ngan gambar tu ke.? Pnh x korang dgr istilah “tulah” or daulat.?? Adakah Firauan mempunyai daulatnya yang kekal smpai ke arinie.? Kekal di zmn era globalisasi ney.? Wallahuallam. Yang nak highlight sgt di sini, pegi melancong mana2 pn lps ney berhati2 la. Kita x tau kt tempat org mcm mna kan. Sekian.
p/s : zmn dahulu terkenal ngn kedaulatan raja. rakyat yg berani menderhaka pasti akn diturun bala or akibat yg buruk.


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

0 comments on "Bakteria Firaun Menyebabkan Kematian"

Friday, March 25, 2011

Bakteria Firaun Menyebabkan Kematian

Bkn nak ungkit or apa. Cma sekadar nk berkongsi. Semalam aku g melawat menantu kpd staf tempat aku keja meninggal kt Bandar sunway. Umo die muda g dlm awl 30an, dh kwen tp lum da ank lg. Orgnyer pn bkn calang2 org. Keja di Shell. Gaji pn dkt 12k sebulan. Cntek lak tu. Tp terkilan kan dlm usia yg muda die dh pegi. Allah taala lbey sygkan dia. Al-fatihah.
cmnie la kot aksi2nya
Sbb kmtian die mmg pelik. Doktor sahkan die kna serangan bacteria yg pnh wjud beribu2 taun dlu. Bacteria tu gak pnh membunuh firaun dlu. hah.? Msti rasa pelik kan.? Lbey kurang cita dia cmnie : menurut apa yg aku dengar.. arwah pegi melancong di Egypt ngan suami n mybe gak ngn kwn2 yg len.  Kalo nk kata arwah kena time msk pyramid (rmai yg kna pnyakit pelik2 bl msk c2), arwah mmg x msk.  Kalo nak kata arwah kena melalui sebaran udara, suami n kwn2 die x kena lak. Arwah sakit bermula dari kakinya yang makin mengecut, kmdian serangan organ dalaman. Bacteria tu dh mkn tisu2 jantung.  Kepelikkan menjadi byk persoalan.
Tiba2 suami arwah terpikir ttg 1 gambar arwah ketika di Egypt. Gambar tu menunjukkan arwah berada sgt jao ngn pyramid, mnyebabkan pyramid menjadi kecik n mudah bergambar beraksi. Arwah bergambar bersama pyramid n beraksi seolah2 nak memijak pyramid tu. Means pyramid tu bwh kaki arwah. Suaminya pun bergambar gak. Tapi juz jarinya menunjuk seolah2 piramid di bawah telunjuk jari tu. Tertanya2 gak sbb tu ke suma ney terjadi.? Keadaan kakinya yg mengecut tu ada kaitan ngan gambar tu ke.? Pnh x korang dgr istilah “tulah” or daulat.?? Adakah Firauan mempunyai daulatnya yang kekal smpai ke arinie.? Kekal di zmn era globalisasi ney.? Wallahuallam. Yang nak highlight sgt di sini, pegi melancong mana2 pn lps ney berhati2 la. Kita x tau kt tempat org mcm mna kan. Sekian.
p/s : zmn dahulu terkenal ngn kedaulatan raja. rakyat yg berani menderhaka pasti akn diturun bala or akibat yg buruk.

No comments:

 

AIDA NASIRAH Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal