Wednesday, October 5, 2011

Pantang Wanita Bila Lelaki Perangai Sebegini

Dikarut oleh Aida Nasirah at 2:10 AM
Reaksi Anda: 

Jum kita intai sket apakah perangai laki yg buat wanita tak brapa nak berkenan sgt maksudnya yang wanita mmg pantang la :

Suka menyampuk
Apabila mendengar sesuatu cerita, menjadi cepat bosan, hilang sabar dan suka menyampuk. Cerita tidak didengar dengan tekun. dgr la dlu n tumpu perhatian. nak luah pun x terhabis nak luah. haiyaa.

Memerintah
Apabila memerlukan sesuatu, dia seakan-akan memberi perintah dan bukan suatu permintaan. Misalnya, buka pintu, buat kopi, angkat kasut dan tidak bermula dengan pertanyaan yang lebih elok seperti "boleh tolong buatkan kopi" dan "tolong buka pintu tu." jangan la tau mengarah je. bkn ke kita sama2 penat dan letih. fahami la.

Bergurau kasar
Gurauan yang kasar tidak sesuai dengan keperibadian wanita yang lembut sekali gus memperkecilkan wanita apatah lagi jika menggunakan humour yang berbaur sexist. Apabila wanita menunjukkan rasa jengkel, lelaki marah pula dan berkata "gurau pun tak boleh." byk pnya gurau haih.!

Cepat naik berang
Sifat lelaki yang cepat berang, suka mengutuk, mengkritik dan meninggikan suara membuat wanita berjauh hati. Lebih baik berkongsi pendapat dengan kaum wanita yang lebih memahami je.

Cakap besar
Sikap lelaki yang suka syok sendiri, membosankan. Bermegah-megah dengan pencapaian dan kebaikan diri seakan-akan dirinya sahaja yang paling baik.

Suka mengawal
Jika wanita datang dengan sesuatu masalah misalnya berselisih pendapat dengan teman, keluhan tidak didengar secara simpati tetapi dengan cepat diberitahu apa yang sepatutnya dilakukan dan bagaimana sesuatu patut dikatakan. Memberi huraian yang tidak diminta. huh.!

Ego sebesar gajah
Sukar meminta maaf walaupun sedar akan kesilapan, sukar mengakui kesilapan dan tidak mahu meminta pertolongan. Tidak mahu merendahkan diri. asyik2 nak gak wanita yg ngalah. sekali skala bole la. kalo slu susah la cmnie.

Tidak suka meluah emosi
Walaupun ada sesuatu yang mengganggu fikiran, lelaki lebih suka diam membatu lalu membuat wanita tertanya-tanya dan rasa terasing dan terabai. kan wanita akan rsa dihargai kalo lelaki sudi berkongsi. mmg la x dpt tlg atleast mnunjukkan wanita itu penting dan x dilupakan.

Buat wanita rasa bersalah
Jika wanita menimbulkan sesuatu perkara yang menimbulkan perasaan kurang senang, lelaki menganggap wanita itulah yang bertanggungjawab membangkitkan perasaan negatif pada dirinya dan bukan terhadap perkara yang disebutkan itu.

Lokek beri pujian
Lelaki suka dipuji tetapi berat memberi pujian sama ada jika masakan sedap atau pakaian isteri yang cantik. Mereka seolah-olah tidak perasan sebarang perubahan. Buat penat masak sehari suntuk dan berdandan untuknya.

Pengotor
Tiada wanita yang tahan dengan lelaki bersifat pengotor sama ada dalam soal kebersihan diri atau yang suka mengotorkan ruang sekitaran. yang neh kna sedar dri sket la yer.

Lupa hari-hari istimewa
Wanita yang bersifat nostalgik dan romantis memang senang diberi hadiah yang bermakna pada hari-hari istimewa. Lelaki yang buat dek terhadap keinginan begini bersiap sedialah apabila cik adik merajuk.

Tidak tunjuk rasa kasih
Wanita ingin dibelai dan dimanjakan dan tentunya akan berasa tidak disayangi apabila lelaki bersifat seperti robot, tiada luahan kasih sayang dalam bentuk senyuman, gurauan, berkongsi masalah dan dakapan.

p/s : Sekiranya anda lelaki, peliharalah diri anda. Anda suka kepada si Dia, oleh itu, anda kenalah menunjukkan yang diri anda itu layak untuk dirinya. Semoga berjaya!


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

5 comments on "Pantang Wanita Bila Lelaki Perangai Sebegini"

hyazz on October 5, 2011 at 10:12 AM said...

memang cukup tak suka bile dia buat endah tak endah jer bile kite cakap

Aida Nasirah on October 5, 2011 at 11:18 PM said...

itu mmg sgt pantang. jgn bt cam x bersungguh lak dgr. kang t xmo share pape dh bru tau.

Mr.NS on October 5, 2011 at 11:37 PM said...

semua cm perangai hg ja..kakakaka

Aida Nasirah on October 6, 2011 at 12:31 AM said...

aku sekeh stgi. hahaha. neh msti da terkena kat ang kan. laki kan ego nak ngaku. muahaha. xpa2 amik masa yer cik ery. keke.

farhana roslan on December 8, 2013 at 1:04 PM said...

taw xpe..dah la asyk nk memerintah je..ble kte brcerita nk xnk je die dgr.kte ni brsgguh la nk dgr crita die

Wednesday, October 5, 2011

Pantang Wanita Bila Lelaki Perangai Sebegini


Jum kita intai sket apakah perangai laki yg buat wanita tak brapa nak berkenan sgt maksudnya yang wanita mmg pantang la :

Suka menyampuk
Apabila mendengar sesuatu cerita, menjadi cepat bosan, hilang sabar dan suka menyampuk. Cerita tidak didengar dengan tekun. dgr la dlu n tumpu perhatian. nak luah pun x terhabis nak luah. haiyaa.

Memerintah
Apabila memerlukan sesuatu, dia seakan-akan memberi perintah dan bukan suatu permintaan. Misalnya, buka pintu, buat kopi, angkat kasut dan tidak bermula dengan pertanyaan yang lebih elok seperti "boleh tolong buatkan kopi" dan "tolong buka pintu tu." jangan la tau mengarah je. bkn ke kita sama2 penat dan letih. fahami la.

Bergurau kasar
Gurauan yang kasar tidak sesuai dengan keperibadian wanita yang lembut sekali gus memperkecilkan wanita apatah lagi jika menggunakan humour yang berbaur sexist. Apabila wanita menunjukkan rasa jengkel, lelaki marah pula dan berkata "gurau pun tak boleh." byk pnya gurau haih.!

Cepat naik berang
Sifat lelaki yang cepat berang, suka mengutuk, mengkritik dan meninggikan suara membuat wanita berjauh hati. Lebih baik berkongsi pendapat dengan kaum wanita yang lebih memahami je.

Cakap besar
Sikap lelaki yang suka syok sendiri, membosankan. Bermegah-megah dengan pencapaian dan kebaikan diri seakan-akan dirinya sahaja yang paling baik.

Suka mengawal
Jika wanita datang dengan sesuatu masalah misalnya berselisih pendapat dengan teman, keluhan tidak didengar secara simpati tetapi dengan cepat diberitahu apa yang sepatutnya dilakukan dan bagaimana sesuatu patut dikatakan. Memberi huraian yang tidak diminta. huh.!

Ego sebesar gajah
Sukar meminta maaf walaupun sedar akan kesilapan, sukar mengakui kesilapan dan tidak mahu meminta pertolongan. Tidak mahu merendahkan diri. asyik2 nak gak wanita yg ngalah. sekali skala bole la. kalo slu susah la cmnie.

Tidak suka meluah emosi
Walaupun ada sesuatu yang mengganggu fikiran, lelaki lebih suka diam membatu lalu membuat wanita tertanya-tanya dan rasa terasing dan terabai. kan wanita akan rsa dihargai kalo lelaki sudi berkongsi. mmg la x dpt tlg atleast mnunjukkan wanita itu penting dan x dilupakan.

Buat wanita rasa bersalah
Jika wanita menimbulkan sesuatu perkara yang menimbulkan perasaan kurang senang, lelaki menganggap wanita itulah yang bertanggungjawab membangkitkan perasaan negatif pada dirinya dan bukan terhadap perkara yang disebutkan itu.

Lokek beri pujian
Lelaki suka dipuji tetapi berat memberi pujian sama ada jika masakan sedap atau pakaian isteri yang cantik. Mereka seolah-olah tidak perasan sebarang perubahan. Buat penat masak sehari suntuk dan berdandan untuknya.

Pengotor
Tiada wanita yang tahan dengan lelaki bersifat pengotor sama ada dalam soal kebersihan diri atau yang suka mengotorkan ruang sekitaran. yang neh kna sedar dri sket la yer.

Lupa hari-hari istimewa
Wanita yang bersifat nostalgik dan romantis memang senang diberi hadiah yang bermakna pada hari-hari istimewa. Lelaki yang buat dek terhadap keinginan begini bersiap sedialah apabila cik adik merajuk.

Tidak tunjuk rasa kasih
Wanita ingin dibelai dan dimanjakan dan tentunya akan berasa tidak disayangi apabila lelaki bersifat seperti robot, tiada luahan kasih sayang dalam bentuk senyuman, gurauan, berkongsi masalah dan dakapan.

p/s : Sekiranya anda lelaki, peliharalah diri anda. Anda suka kepada si Dia, oleh itu, anda kenalah menunjukkan yang diri anda itu layak untuk dirinya. Semoga berjaya!

5 comments:

hyazz said...

memang cukup tak suka bile dia buat endah tak endah jer bile kite cakap

Aida Nasirah said...

itu mmg sgt pantang. jgn bt cam x bersungguh lak dgr. kang t xmo share pape dh bru tau.

Mr.NS said...

semua cm perangai hg ja..kakakaka

Aida Nasirah said...

aku sekeh stgi. hahaha. neh msti da terkena kat ang kan. laki kan ego nak ngaku. muahaha. xpa2 amik masa yer cik ery. keke.

farhana roslan said...

taw xpe..dah la asyk nk memerintah je..ble kte brcerita nk xnk je die dgr.kte ni brsgguh la nk dgr crita die

 

AIDA NASIRAH Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal