Saturday, May 7, 2011

MAK.. AKU BERTUAH MENJADI ANAKMU

Dikarut oleh Aida Nasirah at 6:33 PM
Reaksi Anda: 
klik sini dulu sebelum baca entri ney


x ingin aku sia2 masa yg allah masih beri pada aku utk berbuat baik terhadap ibuku

Dari aku lahir smpai la skrg.. tika umurku mencecah 22 tahun, mak x pernah kenal erti penat untuk mengambil berat pd aku. kasih syg mak x pnh berubah arah.. yg membanggakan kasihnya x pnh surut. mak sntiasa bersedia utk bersama aku x kira masa.. aku sedih.. aku gembira.. aku rsau.. aku takut.. mak x pnh jemu ingin menemani aku. terharunya aku bl aku jatuh sakit diperantauan.. mak la org pertama yg gelisah ttg aku.. cpt2 kol kakak yg paling terdekat ngan aku utk suruh cpt2 pegi umh aku. ACIK SAKIT, KENA ASTHMA !! BAWAK DIA P KLINIK. mak jao.. mak x smpat nak datang waktu tu jgk. bergetar ati aku. ketika aku x de duit nk makan.. mak kol tanya. DUIT ACIK ADA LG.? KSIAN ANAK AKU NIH SMPAI DH X DA DUIT NK MKN. STGI MAK BANK IN. makkk.. kdg2 mak lebih dahulukan kperluan anak mak dr memenuhi kehendak mak sndri. aku jugak manusia biasa.. kdg2 aku terlupa utk tnya kabar mak. aku ngaku. aku jgk lalai. bila aku dah besar.. aku mnjumpai seseorg yang aku syg.. kdg2 aku terlupa utk lebihkan masa utk bertanya kabar mak dr bertanya kabar die. aku spatutnya luangkan lebih masa utk melayani mak dr die. lupakah aku kasih die bole berubah arah.? lupakah aku kasih die jgk bole surut n pudar.? yaaa.. aku lalai.. aku lupa yg die x sperti mak.. yg sedia menemani aku x kira bagaimana situasi aku. benar la.. kasih mak membawa ke syurga. kuat, utuh, setia spjg hayatnya. mak.. bl aida dah besar cmnie.. aida lebih memahami mak. aida x penah lupa untuk kol mak selalu utk pastikan mak sihat. aida epy bl dpt belikan mak macam2. bia pun aida tau yg mak mampu utk beli sdiri tapi aida tetap nak beli.. bg mak sendiri x sama maknanya bila mak beli sendiri ngan anak yg hadiahkan. aida cuma nak mak epy je. selagi hayatmu dikandung badan, selagi mak mampu tersenyum tergelak.. aida btol2 nak guna kesempatan tu utk lihat senyuman mak yg berharga tu. ahh.. kelabu skrin ney... airmata yg ikhlas utk mak tersyg. SELAMAT HARI IBU, MAK. JAMILAH BAHAROM.. AIDA SYG MAK SGT2 !!! 


Thanks.. sila datang lagi yer (",)

6 comments on "MAK.. AKU BERTUAH MENJADI ANAKMU"

Ummi Amna on May 7, 2011 at 7:13 PM said...

kasih ibu hingga ke akhir hayat!!! luv my mum n mom in law too :)

syrupmasin on May 7, 2011 at 8:24 PM said...

kasih mak membawa ke syurga..selamat hari ibu untuk sumee ibu :)

amna on May 7, 2011 at 10:53 PM said...

kasih ibu sampai ke syurga :']
selamat hari ibu buat mama aida ^^

difficult easy. on May 8, 2011 at 12:13 AM said...

selamat hari ibu untuk ibu awak dan untuk mama saya. :)

Mr.NS on May 8, 2011 at 6:03 PM said...

nama hg cm mak aku, nama pak pd mak hg cm pak aku...kekke..selamat ari ibu utk mak hg...

Aida Nasirah on May 9, 2011 at 8:24 AM said...

Tima kasih suma. slmt ari ubu utk mak anda sume !!
ery.. x sgka kita da pertalian nama.. duma dkt2 ja. kekeke

Saturday, May 7, 2011

MAK.. AKU BERTUAH MENJADI ANAKMU

klik sini dulu sebelum baca entri ney


x ingin aku sia2 masa yg allah masih beri pada aku utk berbuat baik terhadap ibuku

Dari aku lahir smpai la skrg.. tika umurku mencecah 22 tahun, mak x pernah kenal erti penat untuk mengambil berat pd aku. kasih syg mak x pnh berubah arah.. yg membanggakan kasihnya x pnh surut. mak sntiasa bersedia utk bersama aku x kira masa.. aku sedih.. aku gembira.. aku rsau.. aku takut.. mak x pnh jemu ingin menemani aku. terharunya aku bl aku jatuh sakit diperantauan.. mak la org pertama yg gelisah ttg aku.. cpt2 kol kakak yg paling terdekat ngan aku utk suruh cpt2 pegi umh aku. ACIK SAKIT, KENA ASTHMA !! BAWAK DIA P KLINIK. mak jao.. mak x smpat nak datang waktu tu jgk. bergetar ati aku. ketika aku x de duit nk makan.. mak kol tanya. DUIT ACIK ADA LG.? KSIAN ANAK AKU NIH SMPAI DH X DA DUIT NK MKN. STGI MAK BANK IN. makkk.. kdg2 mak lebih dahulukan kperluan anak mak dr memenuhi kehendak mak sndri. aku jugak manusia biasa.. kdg2 aku terlupa utk tnya kabar mak. aku ngaku. aku jgk lalai. bila aku dah besar.. aku mnjumpai seseorg yang aku syg.. kdg2 aku terlupa utk lebihkan masa utk bertanya kabar mak dr bertanya kabar die. aku spatutnya luangkan lebih masa utk melayani mak dr die. lupakah aku kasih die bole berubah arah.? lupakah aku kasih die jgk bole surut n pudar.? yaaa.. aku lalai.. aku lupa yg die x sperti mak.. yg sedia menemani aku x kira bagaimana situasi aku. benar la.. kasih mak membawa ke syurga. kuat, utuh, setia spjg hayatnya. mak.. bl aida dah besar cmnie.. aida lebih memahami mak. aida x penah lupa untuk kol mak selalu utk pastikan mak sihat. aida epy bl dpt belikan mak macam2. bia pun aida tau yg mak mampu utk beli sdiri tapi aida tetap nak beli.. bg mak sendiri x sama maknanya bila mak beli sendiri ngan anak yg hadiahkan. aida cuma nak mak epy je. selagi hayatmu dikandung badan, selagi mak mampu tersenyum tergelak.. aida btol2 nak guna kesempatan tu utk lihat senyuman mak yg berharga tu. ahh.. kelabu skrin ney... airmata yg ikhlas utk mak tersyg. SELAMAT HARI IBU, MAK. JAMILAH BAHAROM.. AIDA SYG MAK SGT2 !!! 

6 comments:

Ummi Amna said...

kasih ibu hingga ke akhir hayat!!! luv my mum n mom in law too :)

syrupmasin said...

kasih mak membawa ke syurga..selamat hari ibu untuk sumee ibu :)

amna said...

kasih ibu sampai ke syurga :']
selamat hari ibu buat mama aida ^^

difficult easy. said...

selamat hari ibu untuk ibu awak dan untuk mama saya. :)

Mr.NS said...

nama hg cm mak aku, nama pak pd mak hg cm pak aku...kekke..selamat ari ibu utk mak hg...

Aida Nasirah said...

Tima kasih suma. slmt ari ubu utk mak anda sume !!
ery.. x sgka kita da pertalian nama.. duma dkt2 ja. kekeke

 

AIDA NASIRAH Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal